Podcast: Ako fungujú digitálne banky a čo od nich požadujú používatelia?

Introduction
Podcast: Ako fungujú digitálne banky a čo od nich požadujú používatelia?

Adam Valček, novinár SME a Andrej Zaťko, Group CEO Poštovej a 365 banky sa na Clubhouse každý týždeň zhovárajú o finančných témach. Do jednej z epizód si prizvali aj mňa, aby som sa s nimi a ďalšími hosťami porozprával o UX digitálnych bánk.

V podcaste zaznelo mnoho podnetných poznatkov, ja som spísal niektoré z mojich postrehov.

Vedeli ste, že...

  • Štandardné banky sa v UX celkom slušne doťahujú na digitálne banky. Anglická banka Barkleys poskytuje veľmi slušný zákaznícky zážitok.
  • Aj digitálne banky začínajú mať problém s UX, pretože ich aplikácie obsahujú stále viac funkcií, ktoré ich komplikujú – príkladom je aplikácia Revolutu. Pritom pridaním dvoch funkcionalít môžete zhoršiť UX až 10-násobne.
  • Digitálne banky sa snažia inovovať úplne nové oblasti bankovníctva – napr. obchodovanie na burze, ale zákazníkov, ktorých to zaujíma, je zatiaľ málo.
  • Kamenné banky majú síce staromódny brand, no digitálnym bankám ľudia nedôverujú natoľko, aby do nich vložili všetky svoje úspory.
  • Najväčšou chybou UX bankových aplikácií je, ak sa snažia o "one size fits all" prístup. A najväčšou príležitosťou je práve dobré naplnenie potrieb špecifických segmentov.

Viac takýchto poznatkov o digitálnom bankovníctve a celú epizódu si môžete vypočuť v Adamovom podcaste.

Author

Michal Blažej

Usability expert and NN/g UX certificate holder co-founded and runs the UX studio LB *. Together with 40 colleagues, he helps globally important companies create understandable products and services.

View Comments
Next Post

Minimum Viable Podcast #6: Dizajnérka Kristína Malíková

Previous Post

Dizajnujeme produkty s empatiou, vraví o LB* Marek Šolc